lördag 15 oktober 2011

Tredje veckan


Den här veckan har det varit två seminarier och mycket grupparbete. På det första seminariet fick vi se en massa bilder som vi sedan fick prova på att skapa själva. Vi fick även se några av Maries egna verk, det var intressant. Under det andra seminariet fick vi måla kroki, med kläderna på. Ibland skulle vi måla med fel hand och ibland fick vi inte titta på pappret. Att vi skulle måla med fel hand och inte titta på pappret var för att vi skulle släppa kraven man har på att det ska bli snyggt. Jag tyckte att det funkade när det kom till att måla med fel hand men inte när man inte fick titta på pappret, då tyckte jag snarare att jag blev begränsad. Då kunde jag inte alls måla så som jag ville och det ledde till att jag inte alls tyckte att det var roligt. Men förutom det ”kravet” var övningen bra och rolig.

Grupparbetet den här veckan har känts väldigt bra. Vi har ändrat vår idé lite. Det vi vill förmedla är det samma men sättet vi har tänkt att framföra det på har ändrats. Nu har vi även börjat med det praktiska, och det känns bra. Det som känns stressande nu är att vi måste hitta musik som passar till och det har vi inte gjort ännu. Men vi ska alla i gruppen se om vi kan hitta något till nästa gång vi ses så det blir nog bra till slut ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar